Zwycięstwa w Sopocie przypieczętowały tytuł mistrza Polski

08/18/2022

Jubileusz 25. Grand Prix Sopot – Gdynia przeszedł do motorsportowej historii, w której Roman Baran zapisał nowy rozdział swojej kariery. Zawodnik z Rzeszowa przyjechał do Trójmiasta, jako lider klasy 3b, a na linii startu stanął z jasno wytyczonym zadaniem – które wykonał w niezwykle widowiskowym stylu. Nie tylko zdobył bezpieczną przewagę punktową nad wiceliderem, ale dopisał także do statystyk dziewiąte i dziesiąte zwycięstwo w swojej stawce. Pod nieobecność głównych rywali – Roberta Sługockiego i Bartosza Pawarskiego, przez dwa dni toczył pojedynek z Michałem Sową. Finalnie rywalowi w Fordzie Fiesta Proto, oddał tylko jeden, niedzielny podjazd wyścigowy.

Do chwili zatwierdzenia przez Główną Komisję Sportu Samochodowego wyniki pozostają nieoficjalne, ale konkurenci nie są już w stanie odebrać Romanowi Baranowi tytułu Mistrza Polski GSMP 2022 w Klasie 3b. Po minionym, szóstym weekendzie wyścigowym, członek ekipy L Racing Team ma na swoim koncie 90 punktów, a więc o 38 więcej od Roberta Sługockiego.

To ciężko wypracowany i zdecydowanie największy tegoroczny sukces reprezentanta Automobilklubu Rzeszowskiego, ale nie oznacza końca wyzwań sezonu 2022. Przed wielkim finałem Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski na trasie w słowackiej Kremnicy, Roman Baran cały czas pozostaje w walce o podium klasyfikacji generalnej.

Wysokie aspiracje potwierdził także na trasie w Trójmieście, zarówno w sobotę i w niedziele kończąc rundy na czwartej pozycji. W sobotę, pojedynek o najniższy stopień podium, pomiędzy Romanem Baranem i Jędrzejem Szcześniakiem (Lamborghini Huracan), rozstrzygnął się różnicą 0,933 sekundy. Po doliczeniu 24 oczek zdobytych w weekend, Rzeszowianin jest szósty klasyfikacji generalnej, ale strata do czołowej trójki to 16 oczek. W puli do zdobycia, podczas Wyścigu Górskiego Kremnica (2-4 września), jest nadal aż 50 punktów, więc walka o mistrzowskie szarfy, nadal pozostaje otwarta!

Roman Baran: Wyścigowa historia zatoczyła dla nas piękne koło. Podobnie, jak w 2021, Sopot ponownie przyniósł nam mistrzostwo Polski. Przede wszystkim postawiłem sobie za cel, by sięgnąć po jak najlepszy wynik, bez kalkulowania punktów. Wszystko zagrało idealnie i to był dla nas kolejny świetny weekend.

Wracałem z Sopotu z satysfakcją wyniku, chociaż żałuje, że tak niewiele zabrakło, by w sobotę stanąć na podium. Cały czas towarzyszyło nam piękne słońce, a pogoda sprzyjała szybkiej jeździe, ale wkradł się niestety jeden prosty błąd. Na pokrytych olejem fragmentach nie chciałem ryzykować i ten jeden podjazd jechało mi się zdecydowanie najtrudniej, ale tą brakującą sekundę kosztowała mnie pomyłka ze źle wbitym biegiem, po wyjeździe z ronda. Szczęśliwie, ani skrzynia, ani silnik nie ucierpiały, a mogło się to skończyć bardzo źle.  

Na dwie rundy przed finałem sezonu obroniliśmy tytuł w klasie 3b, więc jest co świętować. Najważniejsze zadanie sezonu 2022 wykonane, ale nie oznacza to, że składamy broni. Już teraz mogę zapewnić, że zobaczymy się podczas zawodów w Kremnicy. To będzie dla nas kluczowy pojedynek w klasyfikacji generalnej, bo cały czas mamy apetyt na podium GSMP 2022. Nie wyobrażam sobie też lepszego sposobu by tym startem podziękować kibicom i partnerom, za zaufanie i wsparcie.

Jestem też bardzo ciekawy pojedynku z zupełnie nową trasą. To będzie pierwszy pojedynek o punkty, a dla mnie wyjątkowa okazja, by właśnie wynikiem na Słowacji, podziękować całemu zespołowi L Racing Team.

W sezonie 2022, zespół Romana Barana wspierają: NTB Profesjonalny styropian, L Racing Team Liptak, Miasto Rzeszów – Stolica innowacji, Szik, Bendiks, Handlopex dystrybutor opon Paxaro, DBA Disc Brakes Australia, ATS – najlepsze felgi, B3Studio, Cutline, MPWiK Rzeszów, L Sport, mtuning.pl, Ecumaster, Motul, CR-turbo.pl, Acordi malowanie proszkowe, Carrera, Placard, MTD, Inter-Cars, Xtreme Clutch, NGK, Buchti.pl Promotion oraz TVP3 Rzeszów.